Trwa ładowanie...
Masz nową wiadomość
Do poprawnego działania systemu JavaScript musi byc odblokowany w przeglądarce!
Pobierz instrukcję odblokowania JavaScript w przeglądarce
Do poprawnego działania systemu zalecana jest najnowasza wersja jednej z poniższych przeglądarek:
Chrome
,
Firefox
lub
Internet Explorer
Strona główna
Informator o bursach
Terminarz
Zasady rekrutacji
Klauzula RODO
Strona główna
Informator o bursach
Terminarz
Zasady rekrutacji
Klauzula RODO
<p align="center"><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif; color: #0066cc"><strong>Zasady postępowania rekrutacyjnego</strong></span></p><p align="center"><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif; color: #0066cc"><strong>do publicznej placówki zapewniającej opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania na rok szkolny 2023/2024</strong></span></p><p align="justify"><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif"> </span></p><p><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif">Rekrutacja młodzieży do publicznej placówki zapewniającej opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania na rok szkolny 2023/2024 jest prowadzona na podstawie odpowiednich przepisów Rozdziału <em>6 „Przyjmowanie do publicznych przedszkoli, publicznych form wychowania przedszkolnego, publicznych szkół i publicznych placówek” ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo </em>oświatowe (Dz. U. z 2021 r. poz. 1082) a w szczególności na podstawie art. 145 tej ustawy oraz poniższych zasad, uzgodnionych z dyrektorem bursy.</span></p><p><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif"> </span></p><p><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif">1. Rekrutacja na rok szkolny 2023/2024 na wolne miejsca w publicznej placówce zapewniającej opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania (zwanej dalej bursą) prowadzona jest przy wsparciu elektronicznego systemu rekrutacji.</span></p><p><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif">2. Terminy rekrutacji zostały określone w harmonogramie dla kandydata, który dostępny jest w serwisie Biura Edukacji, na stronie internetowej bursy oraz pod adresem: </span><a target="_blank" rel="noopener noreferrer nofollow" class="underline font-medium text-primary-1 rounded hover:text-primary-2 focus-visible:outline-primary-1 focus-visible:outline-2 focus-visible:outline-offset-2 underline font-medium text-primary-1 rounded hover:text-primary-2 focus-visible:outline-primary-1 focus-visible:outline-2 focus-visible:outline-offset-2" href="http://warszawa-bursy.pzo.edu.pl"><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif">warszawa-bursy.pzo.edu.pl</span></a></p><p><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif">3. Rodzice/opiekunowie prawni wychowanków/ pełnoletni wychowanek bursy mieszkających w bursie w roku szkolnym 2022/2023, zainteresowani pobytem w kolejnym roku szkolnym, składają deklarację o kontynuowaniu pobytu w terminie 7 dni przed rozpoczęciem rekrutacji. Druk deklaracji kontynuowania pobytu wychowankowie mogą pobrać pod adresem: </span><a target="_blank" rel="noopener noreferrer nofollow" class="underline font-medium text-primary-1 rounded hover:text-primary-2 focus-visible:outline-primary-1 focus-visible:outline-2 focus-visible:outline-offset-2 underline font-medium text-primary-1 rounded hover:text-primary-2 focus-visible:outline-primary-1 focus-visible:outline-2 focus-visible:outline-offset-2" href="http://warszawa-bursy.pzo.edu.pl"><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif">warszawa-bursy.pzo.edu.pl</span></a><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif"> lub </span><a target="_blank" rel="noopener noreferrer nofollow" class="underline font-medium text-primary-1 rounded hover:text-primary-2 focus-visible:outline-primary-1 focus-visible:outline-2 focus-visible:outline-offset-2 underline font-medium text-primary-1 rounded hover:text-primary-2 focus-visible:outline-primary-1 focus-visible:outline-2 focus-visible:outline-offset-2" href="http://www.bursa6.edu.pl"><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif">www.bursa6.edu.pl</span></a><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif"> lub otrzymać w bursie. Po uzupełnieniu, dokument należy podpisać i złożyć w lokalizacji bursy, w której wychowanek mieszka lub przesłać scan / zdjęcie na adres: </span><a target="_blank" rel="noopener noreferrer nofollow" class="underline font-medium text-primary-1 rounded hover:text-primary-2 focus-visible:outline-primary-1 focus-visible:outline-2 focus-visible:outline-offset-2 underline font-medium text-primary-1 rounded hover:text-primary-2 focus-visible:outline-primary-1 focus-visible:outline-2 focus-visible:outline-offset-2" href="mailto:bursa@bursa.waw.pl"><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif">bursa@bursa.waw.pl</span></a></p><p><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif">4. Postępowanie rekrutacyjne jest prowadzone na wniosek rodzica kandydata/opiekuna</span><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif; color:rgb(black)"> prawnego lub kandydata pełnoletniego.</span></p><p><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif">5. Na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę kryteria ustawowe, zgodnie z art. 131 ust. 2 i art. 136 ust. 3 pkt 2 ustawy Prawo oświatowe, przy czym za każde kryterium można uzyskać </span><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif; color:rgb(black)">2 punkty.</span></p><p><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif">6. Równorzędnie na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego do burs brane są pod uwagę </span><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif; color:rgb(black)">kryteria organu prowadzącego zawarte w uchwale Rady </span><a target="_blank" rel="noopener noreferrer nofollow" class="underline font-medium text-primary-1 rounded hover:text-primary-2 focus-visible:outline-primary-1 focus-visible:outline-2 focus-visible:outline-offset-2 underline font-medium text-primary-1 rounded hover:text-primary-2 focus-visible:outline-primary-1 focus-visible:outline-2 focus-visible:outline-offset-2" href="http://m.st"><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif; color:rgb(black)">m.st</span></a><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif; color:rgb(black)">. Warszawy nr XLV/1084/2017 z dnia 16 marca 2017 r. w sprawie </span><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif">określenia kryteriów rekrutacji do publicznych placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, liczby punktów</span><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif; color:rgb(black)"> (Dz. Urz. Woj. Maz. poz. 3324)</span><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif">, przy czym za każde kryterium można uzyskać </span><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif; color:rgb(black)">2 punkty.</span></p><p><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif">7. Do poświadczenia kryteriów ustawowych wymienionych w ustępie 5 rodzic kandydata/opiekun prawny/kandydat pełnoletni, w terminie określonym przez dyrektora bursy, jest zobowiązany dołączyć do wniosku odpowiednie dokumenty określone w art. 150 ust. 2 pkt 1 ww. ustawy. Dokumenty określone w art. 150 ust. 2 pkt 1 lit. b, c, d ww. ustawy mogą być składane w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego odpisu (zgodnie z art. 76a § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022 r. poz. 2000) lub wyciągu z dokumentu, a także w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata/opiekuna prawnego/kandydata pełnoletniego.</span></p><p><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif">8. Do poświadczenia kryteriów organu prowadzącego wymienionych w ustępie 6 rodzic kandydata/opiekun prawny/kandydat pełnoletni, w terminie określonym przez dyrektora bursy, jest zobowiązany dołączyć do wniosku odpowiednie dokumenty określone w § 2 pkt. 2 ww. uchwały. Mogą one być składane w oryginale lub w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica/opiekuna prawnego/kandydata pełnoletniego.</span></p><p align="left"><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif">9. </span><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif; color:rgb(black)">Przewodniczący komisji rekrutacyjnej, na podstawie art. 150 ust. 7</span><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif"> ustawy Prawo oświatowe</span><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif; color:rgb(black)">, może poprosić o dokumenty potwierdzające informacje zawarte w oświadczeniach.</span></p><p align="left"><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif">10. </span><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif; color:rgb(black)">Oświadczenia składane są pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Odpowiedzialność jest potwierdzona odpowiednią klauzulą zgodnie z art. 150 ust. ustawy</span><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif"> Prawo oświatowe</span><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif; color:rgb(black)">.</span></p><p align="left"><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif">11. Wydrukowany z elektronicznego systemu rekrutacji wniosek o przyjęcie do bursy oraz dokumenty poświadczające kryteria ustawowe i kryteria organu prowadzącego należy składać w dni powszednie w terminie określonym w harmonogramie tj. do 28 lipca 2023 r. do godziny 16.00 w siedzibie Bursy nr 6 przy ul. Okopowej 55a. Na wniosku niezbędne jest potwierdzenie, przez upoważnioną przez dyrektora szkoły osobę, zakwalifikowania się i złożenia dokumentów do szkoły ponadpodstawowej - poświadczenie można uzyskać w dni powszednie w terminie od 21 lipca 2023 r. Uczniowie klas VII i VIII szkół podstawowych ubiegający się o przyjęcie do bursy, mogą uzyskać potwierdzenie w swojej szkole w terminie od 10 maja 2023 r.</span></p><p align="left"><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif">12. Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora placówki, który wyznacza przewodniczącego komisji zgodnie z art. 157 ustawy Prawo oświatowe. Szczegółowe zasady działania komisji rekrutacyjnej określa § 9 i 10 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej <em>z dnia 21 sierpnia 2019 roku w sprawie przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek</em></span><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif; color:rgb(red)"><em> </em></span><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif"><em>i centrów</em></span><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif; color:rgb(red)"><em> </em></span><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif"><em>(Dz. U. z 2022 r. poz. 2431).</em></span></p><p align="left"><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif">13. Wyniki postępowania rekrutacyjnego podaje się do publicznej wiadomości w formie list kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych zgodnie z art. 158 ust. 1 ustawy Prawo oświatowe oraz list kandydatów przyjętych i nieprzyjętych, zgodnie z art. 158 ust. 3 ustawy Prawo oświatowe.</span></p><p><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif">14. Po ogłoszeniu list zakwalifikowanych, kandydaci potwierdzają przyjęcie do bursy w terminie określonym w harmonogramie tj. od 31 lipca 2023 r. od godziny 16.00 do 2 sierpnia 2023 r. do godziny 10.00, po czym ogłaszane są listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do bursy.</span></p><p><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif">15. Wyniki rekrutacji podane są do publicznej wiadomości, zgodnie z art. 158 ust. 4 ustawy Prawo oświatowe w terminie określonym w harmonogramie tj. 2 sierpnia 2023 r. o godzinie 14.00. Informację można też uzyskać w elektronicznym systemie rekrutacji po zalogowaniu się pod adresem: </span><a target="_blank" rel="noopener noreferrer nofollow" class="underline font-medium text-primary-1 rounded hover:text-primary-2 focus-visible:outline-primary-1 focus-visible:outline-2 focus-visible:outline-offset-2 underline font-medium text-primary-1 rounded hover:text-primary-2 focus-visible:outline-primary-1 focus-visible:outline-2 focus-visible:outline-offset-2" href="http://warszawa-bursy.pzo.edu.pl"><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif">warszawa-bursy.pzo.edu.pl</span></a></p><p><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif">16. Procedura odwołania od decyzji komisji rekrutacyjnej jest określona w art. 158 ust. 6 – 9 ustawy Prawo oświatowe.</span></p><p><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif">17. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych przez kandydatów na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu dana placówka nadal dysponuje wolnymi miejscami, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego jest brana pod uwagę kolejność zgłoszeń.</span></p><p><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif">18. Postępowanie uzupełniające trwa do 31 sierpnia 2023 r. Rekrutacja uzupełniająca odbywa się według takich samych zasad jak rekrutacja ją poprzedzająca.</span></p><p><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif">19. Przy naborze prowadzonym podczas roku szkolnego zasady rekrutacji nie mają zastosowania. Nabór na wolne miejsca jest prowadzony przez cały rok szkolny w sposób określony przez dyrektora bursy.</span></p><p><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif">20. Informacja o rekrutacji jest podana do wiadomości publicznej poprzez stronę internetową bursy, zamieszczenie jej na tablicach ogłoszeń w bursie oraz w serwisie Biura Edukacji i pod adresem elektronicznego systemu rekrutacji do burs: </span><a target="_blank" rel="noopener noreferrer nofollow" class="underline font-medium text-primary-1 rounded hover:text-primary-2 focus-visible:outline-primary-1 focus-visible:outline-2 focus-visible:outline-offset-2 underline font-medium text-primary-1 rounded hover:text-primary-2 focus-visible:outline-primary-1 focus-visible:outline-2 focus-visible:outline-offset-2" href="http://warszawa-bursy.pzo.edu.pl"><span style="font-size: 12px; font-family: verdana, geneva, sans-serif">warszawa-bursy.pzo.edu.pl</span></a></p><!--Text-editor-->